Monday, August 24, 2009

Menu Ramadhan Ke-3

Baru masuk hari ke-3 berpuasa, pening kepala memikirkan nak masak apa untuk berbuka dan bersahur. Tapi kebiasaannya, apa yang dimakan waktu berbuka yang itulah juga akan dimakan waktu bersahur kecualilah makanan tu dah habis. Kadang2 tu kena memasak sekali lagi waktu bersahur tu. Anak2 senang je, kalau ada coco crunch pun dah mencukupi. Sekarang ni musim cuti sekolah, anak2 semua ada kat rumah. Biasalah...kalau semua ada kat rumah, kecohnya semacam. Ada je yang berbunyi... Kadang2 tu runsing, kadang2 tu saya turut join sekali menambahkan keriuhan.... Jom tengok apa menu kami hari ini...


Rendang Pedas Ayam untuk lauk waktu bersahur...



Strawberi ni lebih waktu menghias kek Sabtu lepas..



Sayur goreng yang paling ringkas...Sayur Goreng Soso Tiram...kucai dan taugeh...



Apam Gula Hangus...buat 20 biji je....



Bawal Masam Manis...



Sotong Goreng Tepung...

4 comments:

AiE bAhRi said...

Seronok kalau riuh di rumah kan kak..Lebih2 lgi cuti sekolah ni.Sama mcm di rumah, lebih suka 1 jenis lauk je..kalau banyak2 msti ada yang tak dimakan..

Sedapa menu akak hari ke 3 ramadhan ni =)

Azita said...

salam aie...rumah aie riuh dng anak2 sedara...rumah akak baru ada 3 hero dah riuh semacam aje. kalau balik kg...lagi riuh sbb anak2 sedara ramai....
menu dlm bulan ramadhan ni lg simple je...

kak ina kl said...

salam azita...rajinnya masak macam-macam..anak lelaki ni memang banyak selera dia...letak 10 lauk pun boleh habis..

Azita said...

time tu tgh rajin k.ina...kalau M tu satu lauk jer!