Tuesday, August 25, 2009

Berbuka Apa Hari Ini...

Menu untuk berbuka puasa hari ini...4 Ramadhan...ringkas je. Ada lauk, ada sayur dan pencuci mulut. Lauknya... Ayam Goreng Berempah Serai. Pergi rumah Hana, nampak ayam ni. Pergi rumah Kak Ina pun nampak ayam ni gak. Itu yang mencuba pulak ni. Sedap! Serbuk2 tu sedap dimakan digaul dengan nasi panas...! Sayurnya...Sup Sayur...hehehe! Dan Sagu Gula Melaka sebagai pencuci mulutnya. Nasinya...nasi putih je! 3 jenis je, tak boleh banyak2 nanti tak tau nak maskan mana satu... Jom layan gambar!




7 comments:

Fiza Nordin said...

ayam goreng berempah serai tu mmg sedap kak...keredaknye tu rangup dan besh dimakan dgn nasi,kan...emp...nnt sy pun nak wat lagik...

ijayuji said...

salam kak ita!! kita ni baru jer berkesempatan nak berkomen komen hihihi..tak suke gune komen yg kat sini sbb tak pernah nmpk cbox akak tu lagi!! hihihi.. peberet kita jugak ni ayam berempah serai!! sume org suke kan? kita lagii suke!! :D

Azita said...

Fiza :
mmg sedap ayam tu fiza. k.ita punya tu kurang serainya tp ttp sedap gak. lain kali leh buat lg..

Ijayuji :
waalaikumsalam...x nmpk cbox? camana ye? ayam ni mmg ada klassss gitu...sedap...senang!!!

Chik Mi said...

kak ita sedapnya menu akak sy kalau coti baru boleh buat sagu tu,ermmm sedapnya

Azita said...

Chik Mi, sagu tu senang jer nak buatnya! tu yang boleh buat tu...

Aymy With Love said...

Kak ita, ayam goreng berempah serai tu pun dah 2 kali buat... dah kena masuk list... sebab sgt sesuai dgn tekak... :)

Azita said...

Aymy :
yalah...mmg amat menyelerakan! thari dah perap, lg lama lg sedap! petang2 tinggal goreng jer...