Thursday, April 16, 2009

Lauk Emergency


Masa tengah "sesak2" tak ada lauk, telur ataupun ikan dalam tin (sardin ler tu....) akan menjadi pilihan sebagai pengganti. Tapi sejak hubby tak boleh makan sardin, saya tak pernah simpan stok sardin lagi kat rumah. Jadinya, masa sesak2 tak ada lauk, telur menjadi pilihan pertama. Banyak yang kita boleh buat dengan telur ni. Satu daripadanya ialah masak Lemak Cili Api Telur. Tapi ini bukan menu hari ini, sebaliknya ialah menu makan malam semalam. Selain daripada lauk telur ini, saya masak juga Sup Sayur. Sup Sayur ni khas untuk hubby dan saya sebab kami ni "on diet" sekarang!!!! Kami berdua sekarang ni sedang berusaha bersungguh2 untuk mengurangkan berat badan. Itu yang tak makan nasi tu...hehehe!


2 comments:

Rafizah Nordin said...

k ita, semalam kite pun masak gulai lemak telur tp lemak putih je.pehtu tumbuk cili merah campur cili api ngan ikan bilis.itulah lauk hb.penatlah...balik2 dr spital terus tidur tak sedar diri.sedo2 dah kul 6 petang.merungkas ke dapo hahaha

sms akak sy dah terima.minta maaf pasal ketaksengajaan hantar silap novel tu & thanks ye...

Azita said...

sekali sekala makan lauk cam gini sedap gak. kalau selalu sgt, jemu dan tak bagus gak kan... pasal novel tu, no hallll... dah beres!