Thursday, April 9, 2009

Jemput-jemput Pisang


Sarapan pagi tadi saya buat Jemput-Jemput Pisang. Saja nak menghabiskan stok pisang yang ada 6 biji dalam petiais tu. Lagipun ari tu lagi Abang Yang dah mintak buatkan jemput2. Disamping menunaikan hasrat dia, menyenangkan kerja saya jugak. Yalah...bukannya susah sangat nak buat jemput2 pisang ni. Masukkan semua bahan dalam blender dan blend ajer. Lepas tu tuang dalam mangkuk dan campurkan dengan tepung secukup rasa. Then goreng...siap!!

3 comments:

CT Delima said...

sedapnya jemput2 pisang ni..nak2 sambil minum kopi O panas kat balkoni.mana nak beli pisang ni k.ita,perut dah berbunyi ni hehehe

MAK TEH said...

jemput2 pisang ni kalu mak teh wat boleh baling ke dinding..x jadi sokmo..pasir gudang tang mana?mak teh pun pg-tmn mawar.kalu dekat boleh pi belajar masak.boleh kan?

Azita said...

CT : betui3x...
Mak Teh : jgn ler sampai membaling dinding! pecah lak dinding tu nanti...kena ganti plak. saya kat tmn pasir putih jer. jemput le dtg!