Sunday, April 12, 2009

Cerita Cili Padi...

Cili padi ni saya tanam kat dalam pasu je kat depan rumah nu... Pantang ler cili padi berwarna merah sikit, pastinya Adik sibuk2 nak petik. Orang lain tak sibuk pun...dia sorang jer! Tapi alhamdulillah... hasil petikannya dah saya gunakan hari Khamis lepas untuk masak lemak cili padi... Ini ialah menu makan malam kami hari Khamis lepas. Simple jer....


Inilah cili padi hasil tanaman sendiri...


Tenggiri Lemak Cili Padi...menggunakan cili padi hasil tanaman sendiri...


Sayur Goreng Sotong, resepi adik ipar...

2 comments:

D'Rimba said...

Teringinla nak rasa hantarla sikit kat sini hehehe....Terima kasih juga memelihara bahasa Melayu sebaiknya di blog ini....Bahasa kita makin parah oleh bangsanya sendiri campur aduk bahasa dan segala pencemaran makin berleluasa pengguna blog kita. Situasi ini kurang langsung terjadi kepada bangsa dan bahasa lainnya semua memelihara bahasanya sebaiknya dalam blog.

Azita said...

InsyaAllah...bahasa jiwa bangsa!