Wednesday, January 14, 2009

Nasi Lemak Dinihari


Nasi Lemak Dinihari??? Kenapa dinihari??? Sebabnya saya sediakan hidangan nasi lemak ni pada waktu dinihari. Kalau pukul 2 pagi tu dikira dinihari, kan??? Saya memasak waktu tu la.

Malam tadi saya terlebih rajin la pulak. Agaknya "tukar shift" ngan hubby kot....! Lepas je melipat kain yang setimbun tu, saya masukkan pulak kain-baju yang perlu dibasuh ke dalam mesin. Dan mesin basuh pun menjalankan tugasnya tanpa sebarang bantahan. Then saya pulak terus menggosok baju2 - baju2 sekolah dan uniform hubby. Masa tu dah dekat 1:50 pagi. Lepas tu kelapa dok memikir nak sarap apa pagi esok.... Hmmm, nak masak nasi lemak la! So saya pun terus masak nasi lemak. Petik suis je...tak perlu tunggu2. Telur pun saya siap rebus tapi tak kupas lagi. Cili kering saya rendam, bawang2 siap dikupas. So esok pagi cuma perlu kupas telur dan masak sambal ikan bilis jer... Dalam 3:15 pagi baru saya landing. Hubby dan hero2 dah lelap kat depan tv tu, jadi saya pun landing kat depan tv gak. Set alarm pukul 5:30 pagi tapi 4:30 pagi dah terjaga.Sejak2 peristiwa rompakan bersenjata tahun lalu, sampai sekarang saya masih susah nak melelapkan mata. Tidur tak boleh nak lena. Padahal dah setahun peristiwa tu berlaku. 4:30 pagi tu saya terus bangun, sambung memasak apa yang perlu. Tu yang nama nasi lemak ni Nasi Lemak Dinihari.... Tak ada yang special, macam nasi lemak biasa jer. So tak payah le resepi ye...?


No comments: