Friday, March 12, 2010

Agar-Agar Santan



Agar-agar Santan ini saya buat semalam. Hajat dihati nak dibawa ke majlis yassin di rumah jiran tapi disebabkan saya masak agar2 ini agak lewat, tiba masanya nak ke majlis tu agar2 ni masih tidak berapa kera. Jadinya saya tukarkan kepada Kek Cokelat Lembab Kukus. Agar2 ini kami makan kat rumah aje sebagai pencuci mulut.



Saya "berhutang" dengan AmFlora resepi agar2 ini. Tapi saya buat agar2 ni tanpa menggunakan sukatan yang tepat. Saya main agak2 aje. Tapi kalau nakkan resepinya, silalah rujuk ke sini...

3 comments:

FiDa@aMiDa said...

salam azita

sedapnya agar2 santan ni..teringat mak kat kg..saya buat selalu yg kepala atas tu tak jadi sgt dah bercampur2 heheheh mak buat okay aje

Azita Zain said...

salam fida,
pastikan selepas masukkan campuran santan dan telur, adunan jgn dibiarkan mendidih. kena kacau selalu. dah nampak mendidih sikit2 tu, matikan api dan tuang ke dlm acuan...

FiDa@aMiDa said...

ok nanti fida cuba lagi..tq for tips :)