Wednesday, December 9, 2009

Cream Puff Jagung



Permintaan Adik bila dia nampak gambar ni masa tengok belek2 gambar kat komputer. Saya memang ada kumpul beberapa resepi cream puff ni. Kali ini saya gunakan resepi Zaliana. Saya mbil resepi ni dari MyResipi. Pernah juga buat cream puff ni gunakan resepi Yani, juga dari MyResipi. Kalau buat puff ni, memang tak cukup2 sebab anak2 suka makan. Nasib baik sempat simpan sikit untuk hubby, kalau tidak tentu hubby tak merasa puff ni. Dah habis dimakan, Adik siap tanya lagi samada ada lagi ataupun tidak. Kesian Adik! Tak cukup le tu...! Intinya saya masukkan ke dalam piping bag sebelum dipicitkan ke dalam puff tu. Jadinya, anak2 teruna saya tu masing2 berebut nak picitkan. Selalu tu saya gunakan sudu kecil je. Guna piping bag lagi senang... Errr....ini sebenarnya adalah juadah minum petang kami minggu lepas. Dah tinggal kenangan jer...!



No comments: