Wednesday, November 11, 2009

Mee Segera Aje...

Tengahari tadi entah kenapa tiba2 tekak ni macam nak makan mee segera aje. Tengok2 kat dapur samada ada stok ataupun tidak. Alhamdulillah....ada! Saya kalau masak mee segera, jarang sekali saya menggunakan perencah yang telah disediakan. Saya lebih suka masak sayur ringkas2, kemudian mee segera tu saya celur dan basuh sebelum digaul bersama sayur yang telah saya masak tadi. Tapi hari ini, tekak ni nak merasa makan dengan perencahnya. Jadinya masa saya masak sayur tu, saya tambahkan perencahnya separuh sahaja. Setakat nak rasa2 aje...


Sayur goreng ringkas2 yang telah siap dimasak dimasukkan ke dalam mangkuk...



Mee segera yang telah dicelur dan dibasuh, dimasukkan ke dalam mangkuk sayur tadi...


Kemudian digaul rata2 sebelum dimakan...


Alangkah nyamannya tekak bila menghirup air limau kasturi + ketul2 ais...!


3 comments:

ijayuji said...

Salam kak ita!! kita ni kan kalau masuk sini mesti tak leh nmpk cbox akak tu yg kuar balik tuuu :D nak komen kat n3 malasnyer sbb ada word verification tuu pdhal tak ssh pun :D pepun mee segera tu sedap!!!! mee segera kena catu kat umah ni :D

Azita said...

kat umah k.ita pun bkn slalu ada mee segera ni. kalau ada stok, anak2 asyik nak makan mee segera aje...

Chik Mi said...

kak cedapnya kita pun x de stok ,selalunya beli yg tanpa perencah aje