Friday, February 13, 2009

Tak Abis Cerita Lagi....!

Sebenarnya cerita pasal gigi semalam tu tak abis lagi tapi Adik dah tekan post button masa saya tinggalkan kejap komputer ni. So hari ni nak sambung lagi. Sikit jer lagi...!

"Cuba awak pegang cermin ni. Yang sebelah kanan tu tak boleh ditampal lagi dah sebab lubangnya dah besar dan dah kena akar. Kena cabut ni... Yang kiri tu boleh ditampal."
"Yang tak boleh ditampal tu yang nombor dua dari belakang tu kan?"
"Tak, yang last sekali. Lagipun gengnya yang kat bawah tu pun dah tak ada, jadi ianya pun tak berfungsi."
"Kalau tak cabut boleh tak?"
"Boleh, tapi nanti akan sakit le sebab makanan akan tersangkut kat situ lagi."
"Kalau gitu, cabut ajelah."

Itulah keputusan saya. Satu batang akan dicabut, satu lagi akan ditampal. Dah ada pengalaman cabut gigi ni dah dah tau le mesti kena cucuk bius. Masa cabut memang tak rasa sakit sebab dah kebas tapi yang sakit ialah masa dicucuk. Adddduuuuuiiiiiiii....!!! Masa doktor tu cucuk kat gusi bahagian dalam, alamak.....sakitnya!!!!!! Kalau boleh jerit masa tu, dah menjerit rasanya.....

Sementara nak tunggu bahagian tu betul2 kebas, doktor pun mulakan proses penampalan kat gigi geraham sebelah kiri pulak. Masa tampal ni tak rasa apa2 cuma masa doktor korek2 tu ada rasa sakit sikit. Siap proses menampal, doktor nak start mencabut geraham sebelah kanan pulak. Dapat saya rasakan susah sikit doktor nak cabut sebab gigi geraham kan!!!! Setelah puas dihogoh2, ditarik2...maka tercabutlah akhirnya gigi gerahamku!!! Doktor tunjukkan juga pada saya gigi yang dah dicabut tu. Memang buruk!!! Dah terkopak sebelah.....! Lepas doktor letak kain kasa kat tempat gigi yang dah kena cabut tu, saya mula rasa nak termuntah. Itu biasa kata doktor sebab kesan ubat bius tu masih ada. Hmmmm....

Sampai rumah saya terus baring sebab rasa sakit kepala sebelah kanan. Sebelum balik tadi nurse tu ada bagi ubat tahan sakit dan kain kasa tapi tak ada pulak ubat sakit kepala. Dalam 3 jam pertama lepas cabut gigi tu tak rasa sakit tapi dalam pukul 6:00 petang tu dah terasa sakit pulak. Tak le sakit sesangat tapi sakit le.... Masa tu hubby dah balik, dia suruh makan ubat tahan sakit tu. Saya pun makanlah ubat tu. Then hubby pun dah tau mesti wife dia ni tak boleh nak memasak. Kami sama2 turun ke bawah tapi hubby terus ke dapur. Dia prepare barang2 nak dimasak. Nasi putih memang ada sebab pagi2 saya dah masak nasi, incase anak2 nak bawak bekal...senang dah ready. So hubby prepare barang nak masak TOMYAM....

Saya dah terasa lapar tapi takut pulak nak makan benda2 yang keras. Tapi disebabkan tak tahan godaan tomyam yang hubby masak, saya pun tibai jugak!! Tapi tak banyak le...sekadar alas perut. Kenyang......alhamdulillah!!!

Errr....lupa pulak nak mintak gigi tu daripada doktor tadi. Kalau gi semula kat klinik tu, agak2nya gigi tu ada lagi tak????

No comments: