Tuesday, June 22, 2010

Kembali Ke Sekolah...


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua pengunjung. Semester kedua sekolah sudahpun bermula semalam. Adik amat teruja untuk ke sekolah sebab ada beg baru. Masa peperiksaan akhir semester satu ari tu, Adik dapat nombor 3 dalam kelas dan nombor 4 untuk murid2 K2 (kecuali kelas Bistari). Alhamdulillah. Itu yang belikan dia beg baru tu. Lagipun beg lama dia tu dah koyak sikit. Mula2 Adik kata nak beg Bola Kampung (kartun di TV2) tapi tak ada. Akhirnya, cuma dapat yang ini jer :


Beg Ben 10...


Lepas tu saya juga kena siapkan tanda nama untuk Adik. Tanda nama yang lama entah ke mana hilangnya. Tanda nama ni kalau hilang, sekolah boleh ganti tetapi ada bayaran. Untuk menjimatkan kos (sebab tanda nama Adik selalu bermasalah...koyak le, hilang le...), saya buat sendiri tanda nama ni.

Bahan2 yang diperlukan untuk membuat tanda nama Adik. Standby je 4,5 salinan...


Sabtu pertama cuti sekolah ari tu, ibu jari kaki kiri Adik tersepit kat pintu kereta. Entah macamana boleh tersepit, saya pun tak tau. Masa tu Adik yang tutup pintu kereta tu sendiri. Dia boleh tak sedar yang kaki dia masih kat tepi pintu tu. Semalam, masa bersiap2 nak ke sekolah, kuku kakinya dak lekang dari kulit.


Dah ternganga sikit...

Masa tunggu van, Adik tersepak apa entah...terus ternganga besar cam gini...

Saya cabutkan terus...

Adik ke sekolah dengan berselipar saja...


No comments: