Monday, October 26, 2009

Promosi Maxis


Bukannya nak buat promosi tapi saya memang seorang pelanggan Maxis. Semalam saya, hubby, Adik dan Ayong ke Jusco Tebrau City. Ayong berkenan dengan sehelai baju di Jusco tu. Pada hari sebelumnya (Satu), Ayong dan kawan2 sekelasnya telah ke TGV untuk menonton Pappadom. Lepas tu masa ronda2 kat Jusco, dia berkenan dengan sehelai baju tu tapi tak cukup "kira-kira". Jadinya dia mengajak kami ke Jusco sekali lagi semalam untuk memenuhi hajatnya. Masuk je di pintu utama, adalah booth Maxis ini. Mereka sedang buat promosi untuk broadband dan pelan2 yang lain. Hubby dan saya pun duduklah mendengar penerangan mereka. Dan akhirnya saya telah menukar pelan yang saya gunakan sekarang ke pelan RM80 + subline untuk Ayong (RM30). Ayong gunakan prepaid dan saya memang gunakan postpaid sebelum ini. Dengan pertukran pelan ini, hubby dan saya telah berkira2 yang kami akan lebih jimat. Promosi broadband tu memang amat berguna kalau kita rajin travel ke sana sini. Tapi saya hanya duduk di rumah dan dah gunakan Streamyx, so tak perlu lagi brooadband tu. Lagipun, beroadband tu boleh sambung ke satu komputer saja sedangkan saya dah dah sambungkan line Streamyx ke router supaya dapat guna lebih dari 1 komputer pada satu masa.

No comments: