Thursday, January 14, 2010

Telur Dadar Masak Kicap



Lauk untuk makan tengahari anak2 tadi. Ringkas je, sekadar telur dadar masak kicap. Dah hari2 makan ikan, ayam, udang, sekali-sekali kena tukar mood makan sikit. Hari ni hanya dijamu dengan telur. Resepi??? Issshhhh...tak payahlah! Semua orang tau macam mana nak masak menu ni. Senang sesangat yang amat sangat! Ye ke? Ada yang tak tau ke? Alah...! Paling2 susah pun, goreng telur dulu, lepas tu campurkan aje dengan kicap secukup rasa. Siap!!! Macam resepi bebudak tadika le pulak. Mana tidaknya. Kalau kata NASI AYAM, ambil nasi dan campur dengan ayam. Jadilah NASI AYAM! Tak kisahlah nasi putih ke, nasi kuning ke, ayam merah ke, ayam goreng ke, ayam bakar ke....


3 comments:

kakpah said...

anak kakpah suka makan telur. masak ikan, ke, ayam ke, dorang tetap tanya.. telur tak de ke.
hehe.. telur masak kicap ita ni nampak sedap..

Azita said...

salam kakpah,
anak bongsu saya pun suka sgt ngan telur. kalau telur rebus tu, 10 biji sekali hadap pun boleh abis tapi kuningnya dia buang.

Sue @ Nenie said...

Salam Kak..
Dah buh kicap tambah lagi bawang besar putong ring n cili..wahhh..sedap niii