Sunday, January 30, 2011

Pisang Nipah


Alhamdulillah...bermula dengan sebatang poko je dulu2, sekarang ni dah beranak-pinak kat belakang rumah uang seciput tu. Anak pisang nipah ni, atau lebih dikenali dengan nama pisang abu di Perak, saya bawak balik dari kampung hubby. Lama dah.....! Alhamdulillah...ramai dah yang merasa hasilnya. Saiz setiap biji tu...alhamdulillah...besar2 belaka.


 Inilah pokoknya tapi snap dari tingkat atas jer...dari bilik Ayong! Tu pasal nampak pucuk jer...hehehe

Masa majlis yassin ari tu, ada setandan buahnya yang dah cukup tua dan dah mula masak kat atas pokok. Petang tu tak sempat hubby nak menebangnya, pagi Ahad barulah hubby tebang. Alhamdulillah...dapatlah dalam 8 sisir. Masa saya memulangkan mangkuk dan meja pada pagi Isnin tu, saya sertakan bersama dengan pisang ni. Mangkuk dan meja tu tak dapat dipulangkan pada petang Ahad tu sebab tuan rumah tak ada di rumah masing2. 

Mana2 tuan rumah yang ada pada petang Ahad tu, saya isikan mangkuk2 mereka dengan Pusing Roti dan sedikit buah. Terima kasih kepada semua penyumbang juadah ye... 
Terima kasih daun keladi
Lain kali berilah lagi...


 Bila dah ada pisang nipah, saya asyik nak menggoreng jer... Saya memang suka pisang nipah goreng. Saya suka yang masih mengkal2 tu, tak suka pulak yang dah terlalu masak. Saya pun tak ingat yang ini kali ke berapa saya dah goreng...

Diminum bersama dengan Capuccino Shake...

No comments: