Monday, January 17, 2011

Ayam Masak Kicap Madu Bercili


Setiap hari, selepas Adik ke seklah, kepala pening memikirkan apa nak dimasak untuk hari tu. Sekarang ni anak2 tengah membesar...asyik lapar je. Hari2 mesti kena masak. Kalau rasa kurang rajin melanda, main beli kat kedai jer. Kadang2 tu bila dah tak tau nak masak apa, pilihan yang paling senang ialah samada telur dadar ataupun tumis sadin je. 

Hari ini awal2 pagi lagi saya dah mula nak memasak. Selepas aje Adik ke sekolah agama, saya dah keluarkan ayam. Selepas tu saya buat Lempeng Kelapa...untuk diri saya sendiri. Awal2 pagi tadi dah hujan. Memang sedap pekena lempeng ni dengan kopi-o panas. Yang tak bestnya...minum sorang2 je! Hubby pun dah pergi kerja waktu tu.

Lepas Adik balik dari sekolah agama, terus hantar dia mengaji pulak. Pergi awal sikit sebab nak mengelakkan dari beratur panjang. Cepat pergi, cepat baca, cepat balik, cepatlah memasak!!!

Hari ini saya masak Ayam Masak Kicap Madu Bercili. Resepinya...nanti saya tuliskan di Dapur Azita, InsyaAllah.

 Ayam Masak Kicap Madu Bercili...

Masakan kali ini ada rasa2 pedas dan manis2 madu. Mula2 tu bercadang nak masak Ayam Masak Madu jer. Tapi bila tengok dalam petiais masih ada lebihan sambal perapan ikan ari tu, saya masukkan sekali. Lepas tu saya tambah pulak kicap manis lagi. 


2 comments:

izahdaut said...

nampak sedap betul ayam ni..menyelerakan..anak2 musti suka ni

Azita Zain said...

Izah :
memang yummy! anak2 suka...