Sunday, August 23, 2009

Menu Berbuka 2 Ramadhan

Apa saya masak untuk berbuka tadi? Saya memang dah lama teringin nak makan kuih Puteri Ayu. Pernah juga terjumpa di pasar malam dan pasar tani tapi macam tak kawww gitu. Buat sendiri lagi puas hati. Dan stand mixer saya tu dah pecah dara tadi...! Kejap je nak mengembangkan adunan bila guna mixer yang ini. Selepas siap Puteri Ayu, saya masak pulak Rojak Tepung. Resepinya saya ambil dari rumah Hana. Ada juga saya nampak kat rumah yang lain2. Masing2 dah mencuba buat rojak ni dan hari ni sampai giliran saya pulak...


Dah siap pun adunan untuk Puteri Ayu...


Hasilnya....Puteri Ayu...


Rojak Tepung....


Aksesori dalam Rojak Tepung...kentang rebus, kacang panjang, taugeh, telur, tauhu, sengkuang, timun, cucur tepung dan kuah kacang...


No comments: