Sunday, August 23, 2009

Hadiah Ulangtahun Perkahwinan...

Alhamdulillah! Sebenarnya tidak mengharapkan apa2 pun dari hubby tapi hubby nak bagi, saya terima dengan senyuman sampai ke telinga. Semuanya barang idaman saya. Bunga ros memang tak pernah missed dalam apa2 ulangtahun pun samada ulangtahun kelahiran, ulangtahun perkahwinan atau apa2 keraian yang berkaitan dengan saya. Dapat 16 kuntum mawar merah yang besar dan segar bersempena dengan ulangtahun ke-16. Masa birthday ari tu dapat 42 kuntum sebab umur dah 42. Bunga ni hubby pergi beli dengan Adik pada sebelah petang. Masa tu saya tengah memasak. Dalam kelam-kabut bersilat kat dapur tu, Adik bawak masuk bunga tu. Biasalah....Adik memang kaki kepoh. Dia yangberiya2 sangat. Dan...sebuah ciuman singgah kat pipi hubby.....hehehe...sayang hubby!!!!


Lama dah teringin stand mixer yang cam gini. Selalu tu guna yang kecik2 tu aje, yang ada stand jugak. Lepas tu, masa tengah pukul telur untuk buat kek ari tu, tiba2 rosak pulak. Hubby pergi beli yang hand mixer tu aje, yang tak ada stand tu. Adui....penat le cam gini! Dah dapat yang ini...hmmmm...hand mixer tu masuk stor je la lepas ni. Electric oven tu pulak, mula2 nak beli brand Zanussi yang rupanya macam petiais yang paling kecil tu tapi memandangkan dapurku yang sempit dan tak cukup ruang tu, saya tukar fikiran ambil yang simple gini je. Yang ini lebih besar daripada apa yang saya guna selalu tu. Koleksi yang lama tu nanti2lah saya tunjukkan.... Sebenarnya saya dan hubby yang pergi beli barang2 ini. Beli 2 barang ni dapat seterika percuma satu...

Stand mixer, electric oven dan iron....

No comments: