Wednesday, December 31, 2008

Lempeng dan Kek

Pagi Selasa saya buat Lempeng Kelapa Muda aka Tepek Nyor aka Coconut Pancake untuk sarapan. Minum dengan teh-o (instead of kopi-o). Adik makan sampai 3 keping! Sedap sangat kot! Ataupun sebab dia jarang2 makan lempeng ni...



Isnin malam Selasa tu saya terlebih rajin sikit. Kebetulan stok pisang yang bawak balik dari kampung tu ada lagi. Nak biarkan, sayang pulak busuk nanti. Saya pun "kek"kan pisang tu. Jadilah Kek Pisang.... Bancuh 2 adunan sekali. Dapat 2 loyang. Pagi Selasa suruh hubby bawak satu loyang ke tempat kerja. Kat sana sure habis punyer...



Resepi asal ialah Kek Pisang Sempoi oleh sofinar @ MyResipi tapi dah ubah ikut sukatan saya. Senang banget nak buatnya.... Cubalah! Gebu dan lembut lagi....! Dan semalam saya bakar lagi 2 adunan...!!!!


No comments: