Sunday, December 14, 2008

Jom Menjala...

Menyahut seruan K.Ina. Semalam dia menjala, petang ni giliran aku pulak. Tapi aku tak menjala yang biasa2 tu, aku ubah sikit jala aku. Jadi Roti Jala Pandan...!!

Macam kata K.Ina, menjala ni penat! Tapi hasilnya lumayan... sebab semua orang suka makan roti jala ni. Tambah2 kalau ada Adik. Siap menjala satu, satu dia makan, siap satu lagi, satu lagi dia makan. Kengkadang tu terpaksa "sorok" dulu. Kalau tak, orang lain kempunan le jawabnya... Tapi petang ni Adik tak ada. Malam nanti baru balik dari Muar dengan hubby. Mungkin lepas Maghrib baru bertolak. Anyway, aku simpankan jugak untuk hubby dan Adik!

Inilah hasil Roti Jala Pandan ku...!


Kalau nak makan roti jala, mesti ada kuahnya, kan? So aku buatlah Kari Daging Susu ni. Memang sedap sedap aku tak gunakan santan sepenuhnya. Campur dengan susu segar ataupun boleh juga ganti dengan susu cair @ susu penuh krim @ susu rendah lemak. Daging ni pulak ialah daging korban hari tu, tak abis2 lagi.


Inilah dia Kari Daging Susu.

Ready to be ngaaaapppp!!!! Jom makan........!


No comments: