Tuesday, December 16, 2008

Double Layered Egg Pudding

Tengahari tadi saya pergi kedai dengan Adik. Mula2 kami pergi ke Jiason lama, yang dekat SKPG1 tu. Cadangnya saja nak bawak Adik pergi kedai sebab dia asyik mintak milo dan Chipsmore. Stok milo dah habis dan Adik pulak memang minum milo aje instead of susu. Lepas tu dalam kepala ni ada bayang2 nak buat Triffle lagi sebab Adik pun memang suka sangat. Bahan2 lain dah ada, cuma roll cake aje yang tak ada.

So, sampai kat Jiason tu saya pun ambillah apa yang patut. Adik pun laju je menuju ke rak milo. Tapi tak sampai nak ambik sebab tinggi sikit dari dia. Keluar dari Jiason, Adik sibuk nak makan kek pulak katanya. Hmmm..nak buat ke nak beli aje?? Since birthday dia semalam pun tak ada kek, kami pun menuju ke SDS Taman Air Biru, dekat pasar tu. Belilah kek sebiji, yang paling kecik aje. Kat rumah dah kekurangan 2 orang, kalau beli yang besar tak abis pulak nanti. Amoi yang kerja kat SDS tu siap tegur lama tak nampak katanya. Dulu masa kerja, rajin jugak lunch kat situ dengan hubby @pun kengkawan. Sekarang ni kat rumah je...


Sampai aje kat rumah, Adik dah menuntut milonya. Saya pun masaklah air dulu. Dia tunggu kat depan tv sambil tengok channel Okto. Bilo milo dah siap, saya pun pergilah ke ruang tamu nak bagi dia minum. Tapi kan.....dia dah tertidur!!! Kesian tengok dia...
Dalam petiais ada susu cokelat dan susu segar. Dah lama jugak susu tu duduk dalam petiais tu. Apa nak buat dengan susu ni ya?? Ting....!!! Dapat idea!! Pagi tadi masa jalan2 kat MyR, nampak Kak Fida punya Choc Egg Pudding. Asasnya saya ambik Kak Fida punya tapi dah banyak kena modified. Thanks to Kak Fida. Maka jadilah Double Layered Egg Pudding hasil kerastangan saya!!! Cubalah, sedap!



Ingatkan nak hias dengan whipping cream tapi stok pulak tak ada! Triffle?? Esok aje la pulak buat Triffle!


No comments: