Friday, December 26, 2008

24th December

Dah 24hb. December 2008. Tinggal beberapa hari aje lagi menjelang tahun baru masihi. Hari ini hari terakhir perkhemahan pancaragam Ayong. Habis tu nanti mereka ada jamuan akhir tahun. Since dia adalah committe member, ada persembahan yg perlu mereka sediakan utk jamuan tersebut. Tak tau la apa persembahan yg akan mereka buat....
Dalam lebih kurang 4:30 petang, Ayong called suruh ambik dia. Dah selesai semuanya dan semuanya dah bersurai. Masing2 sedang menunggu ibubapa datang menjemput mereka. Kebetulan pulak Adik dan Abang Yang tengah tidur, kesian pulak saya nak kejutkan mereka. Then saya pulak called hubby, mintak tolong dia gi jemput Ayong. Nasib baik dia tak sibuk, boleh gak dia gi jemput. Sempat gak saya pesan ngan hubby, on the way balik nanti, singgah belikan pisang goreng untuk minum petang. Teringin la pulak nak makan pisang goreng hujan2 ni. Hmmm.... sebebnarnya sejak dari pagi tadi dah hujan. Belum panas2 lagi. Kejap hujan kejap tidak... Terpaksa bermain aci kejar ngan hujan...


Ada karipap panas berinti daging + kentang, pisang goreng dan sambal kicap.

Tiba2 aje badan tak sihat. Tak tau dah berapa ratus kali saya bersin aje. Saya ni pantang dengan habuk dan sejuk yang melampau. Mesti hidung berair jer... Bersin sampai sakit2 kepala. Cuma ada satu ubat je yang boleh menghilangkan selesema saya ni. Sebiji pil berwarna kuning, empatsegi kecil jer...ambil kat klinik. Memang sentiasa kena ada stok. Pil ni kalau di telan, mesti mengantuk. Tapi gerenti esok pagi selesema akan hilang..... Lepas maghrib, saya telan pil ni sebiji. Dalam 30 minit gitu, badan mula rasa lemah2... Ni pengangan pil tu la... Then mula rasa ngantuk.... Hubby kesian tengok saya asyik bersin tak sudah. Then dia sediakan hidangan utk makan malam. Goreng2an ajer....


Inilah dinner yg disediakan oleh hubby.... simple!

Dan akhirnya saya pun terlelap......!!!

No comments: