Wednesday, May 12, 2010

Simple Marble Cheese Cake





Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua. Aduiii...sejak akhir2 ni asyik bercerita pasal makan je..! Sebenarnya dah dua tiga hari saya berhajat nak buat kek keju ni. Creamcheese tu dah dua tiga kali saya keluarkan dari petiais. Lepas tu masukkan semula. Tak jadi nak buat. Tapi petang semalam tercapai juga hajat di hati nak buat kek keju ni. Sebenarnya nak buat kek keju versi yang ini bukannya susah mana pun. Bahan2nya pun senang je. Lain kali saya nak cuba versi yang lain pulak. Versi yang ini sama yang saya buat untuk Abang Ngah masa birthday dia yang lepas. Cuma kali ini saya mbil sedikit adunan keju tu dan saya tambah dengan emulco cokelat. Lepas tu saya marblekan kat atasnya. Tapi marblenya kasar2 sebab hujung piping bag tu saya tergunting besar sikit. Apa2 pun, rasa Simple Marble Cheese Cake ini memang sedap. Lebih sedap kalau disejukkan semalaman.

Pagi tadi, Abang Ngah dan Abang Yang masing2 bawa 2 potong seorang ke sekolah sebagai bekal. Abang Ngah memang hantu kek keju...!


Dah dipotong sepotong....semalam!

Siap untuk dimakan...


4 comments:

izahdaut said...

salam kak..mudah je nak buat nyee..tapinya kena guna lemon tu plak yg tak de..nak try gak buat, saya pun hantu ceheese kek..

Azita Zain said...

izah :
hehehe...gi cari lemon cpt!!!!

CatlinaFly said...

uuu...nak!nak!!!

Azita Zain said...

cat :
hehehe...ambillah...!!!