Friday, May 28, 2010

Kek Marble Susu


Yesssss.....! Menjadi juga kek belang2 ni. Jeles tengok kek ni kat rumah Yatie (yatiememories) ari tu. Senang je nak buat kek ini rupanya. Nak membelangkannya pun senang jer. Memang sesuai dengan namanya Kek Marble Susu...sebab ada guna susu cair dan susu pekat manis. Saya kurangkan kuantiti gula sebab nak kurangkan manisnya...



Macam yang saya punya belang2 ni...saya sudukan 2 sudu makan warna cokelat, letak di tengah2 loyang. Lepas tu sudukan pulak 2 sudu makan adunan warna kuning, letak kat atas adunan warna cokelat tadi. Buatlah begitu sehingga habis. Tak perlu dipusing2kan dengan chopstik ke, garpu ke lagi dah...

Tengok belang2nya tu semasa baru dimasukkan ke dalam oven...

Yang ini baru dikeluarkan dari dalam loyang...

Dah dipotong...


Terasa rasa cokelatnya sebab ada serbuk koko dan juga emulco cokelat...


8 comments:

izahdaut said...

salam kak ita..betul la geram tengok kek marble ni..aritu geram kat umah kak yatie ni dah lompat umah kak ita lak..bila nak lompat ke dapur ku ituww..ohhh

fazlinil irma said...

salam..

cantiknya belang kek akak..
sy pernah buat. sekali tuang 1 senduk.. patut x cantik belang dia. rupanya 2 sudu je..

MamaFaMi said...

Salaam...

Kek ni memang sedap. Favourite my late dad...

Azita Zain said...

salam izah :
hehehe...k.ita pun dok teruja tengok org punya ari tu. tu yg merajinkan diri membuatnya. mmg sedap kek ni...

fazlinil :
kalau malas, 1 senduk pun boleh. jadi juga belangnya cuma belangnya jd besar2 la. letak 2 sudu tu sbb nak dptkan belang yg halus2 sikit...

mamafami :
alhamdulillah...kek ini mmg sedap!

MysDear said...

santek laa...kek nie..sedap lak tu...nnt nk try.Izin cedok resepi ye :)

MysDear said...

eh mana resepinya? ehehehe...:D

Azita Zain said...

salam mysdear :
hehehe...lambat sikit update resepinya. dah masukkan dalam dapur k.ita. boleh check resepi di link kek tu...

MysDear said...

hehe..tu la..g kt dapo x jumpa rsepi tu.Apapun time kasih..nk cedok dah nie.