Thursday, June 20, 2019

Sanah Helwah Ayong...!

Birthday dia 9hb Jun. Hari Ahad. Memang tak ada dan tak sempat nak rancang apa-apa sebab hari Sabtu tu baru balik dari Perak. Ahad tu pulak, sibuk uruskan Adik nak balik ke asrama. Masa nak hantar Adik balik ke asrama tu, ajak mereka semua pergi sama-sama. Kononnya nak makan sama-sama sebelum Adik balik asrama. Kami singgah di Secret Recipe Taman Desaru Utama, Bandar Penawar. Masa buat pesanan makana, Adik pesan sepotong kek untuk dia sendiri. Mas tu saya pun tak ingat apa-apa lagi.

Dah selesai membuat pesanan makanan, MyKanda berbisik kepada saya supaya pergi melihat dan memesan sebiji kek untuk Ayong. Saya pun ke rak kek di depan kaunter bayaran. Melihat-;ihat kek yang bersaiz kecil. Tak ada. Semua bersaiz besar. Terlihat kek yang Adik nak tu. Kek Chocolate Indulgence. Saya lihat ada 6 potongan lagi, bermaksud separuh bulatan. Boleh la.... Maka saya pun order kek separuh bulatan tersebut. Dan minta adik yang bertugas tu pasangkan lilin sekali.
 Maka, jadilah half moon birthday cake! Itu pun tak habis makan. Bawak balik 3 potongan.
Happy 25th birthday Ayong. Semoga dipanjangkan umur dalam keberkatan, dilimpahkan rezeki yang halal dan berkat, dikurniakan kesihatan yang baik, dipertemukan dengan jodoh yang boleh membawa Ayong ke syurgaNya dan boleh membimbing Ayong ke jalanNya. Juga semoga menjadi anak yang solehah, yang menyenangkan hati emak abah. Moga Ayong berjaya di dunia dan di akhirat. Aamiin...

Lagi gambar-gambar di sini :

No comments: