Sunday, June 23, 2019

Kejutan Lagi Untuk Ayong

12. 06. 2019 | Selasa

Birthday dia 9hb Jun lalu. Dah buat kejutan yang tak dirancang masa hantar Adik balik ke asrama aritu. Tapi tak sempat nak buatkejutan macam tahun-tahun lepas. Alaaa...sekadar belon-belon dan jambangan cokelat aje.

Hari Isnin tu - 11hb Jun 2019 - baru saya deal dengan Sis Balloons untuk hantar kejutan ini kepada Ayong. Hantar ke kilang tempat dia bekerja. Nasib baik Sis Balloons boleh menerima tempahan saya di saat akhir. Minta Sis Balloons hantarkan pada hari Selasa.

Seperti yang dijanjikan, dia pergi ke kilang Ayong dalam jam 10:00 pagi. Sampai di pintu kilang, ditahan dek pengawal keselamatan. Biasalah kan..pemeriksaan keselamatan. Pengawal tu check nama Ayong dalam senarai dia, dia kata Ayong tak datang kerja hari ini. Sis Balloons called saya bertanyakan samada Ayong kerja atau tidak. Sebab pengawal kata dia tak kerja dan dia cuba telefon Ayong tapi tak berjawab. Rupanya masa tu Ayong dalam bilik mesyuarat, tengah bermesyuarat. 

Pengawal tu cuba telefon nombor telefon milik syarikat yang digunakan oleh Ayong. Barulah Ayong angkat panggilan tu. Pengawal tu minta Ayong datang ke pondok pengawal sebabb ada orang nak jumpa katanya. Ayong ingatkan supplier yang datang. Sampai je di pondok pengawal, SURPRISE!

Dia nampak belon-belon warna pink bergoyang-goyang dekat pondok tu. Ada juga sejambak cokelat. Alhamdulillah. Terima kasih Sis Balloons atas kejutan ini... 

No comments: