Thursday, May 26, 2011

Jagung Dan Sekoteng



 Ini untuk tayangan perdana sahaja tau! Kalau nak mintak sesudu ke...secawan ke...semangkuk ke... even secubit pun, mintak maaf banyak2 ler ye. Dah tak ada dah. Dah abis. Lagipun ini bukannya saya buat hari ini tetapi hari Selasa lepas. Kiranya siaran tertundalah ni...



Hari Selasa lepas, mood memasak memang memuncak. Terlebih Vitamin R... Pagi buat Pankek Jagung, tengahari pulak dengan Sirap Laici dan Ayam Masak Rempah Kari (tengok kat SINI..) dan sebelah petangnya pulak, saya masak Bubur Jagung Sekoteng ni.Stok sekoteng ni dapat daripada Cik Mazalia Mansor hari tu dah. Nak kata dah lama, tak le lama sangat...tapi lama jugaklah! Sekoteng tu saya gunakan separuh uncang je. Sekadar nak mencuba je dulu. Sekoteng tu saya rebus dulu dan buangkan kanjinya. Alhamdulillah...sekejap jer habis buburnya.

Untuk dapatkan resepinya, silalah ke SINI ya...

2 comments:

Cendana Kasih said...

yeah..hari tu masa ke kedai bakery, saya dh tengok rupa sekoteng ni..selain buat bubur, boleh buat apa yer??

Azita Zain said...

Cendana Kasih :
Selain daripada dibuat bubur, ramai juga yang buat talam...