Tuesday, July 20, 2010

Tempahan Jumaat


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua. Ya Allah...dah lama rupanya saya tidak mengemaskinikan blog saya ni! Hampir seminggu lamanya. Allah huakbar! Nasib baiblah tidak bersawang rumah saya ni!

Alhamdulillah...kerana masih diberi kesempatan olehNya untuk bersiaran. Kebelakangan ini agak sibuk sedikit dengan anak2 yang ada bermacam2 aktiviti sekolah, dengan hubby yang dah 2 minggu berterusan bekerja - tak kira hari Sabtu mahupun Ahad. Semuanya kerana ada projek "major overhaul" di kilang tempat hubby bekerja. Jadinya semua aktiviti anak2 terpaksa saya yang kelolakan selain daripada kesibukan di dapur dan menyiapkan tempahan2 yang diterima. Alhamdulillah...

Ini adalah tempahan2 yang saya siapkan untuk order hari Jumaat lepas. Tak menang tangan jugak sebab banyak order untuk hari itu. Walaupun kuantitinya tak berapa banyak tapi disebabkan saya ni belum pro lagi, makanya mengambil masa untuk menyiapkannya. Kalau yang dah pro tu, kacang jer.....!


Blueberry cheese tart sebanyak 50pcs, tempahan daripada Zairani. Hubby tolong bawakkan selepas solat Jumaat...


Chocolate chip muffin sebanyak 100pcs, tempahan dari Kak Nyah (Puan Mariam) untuk majlis pertunangan adik ipar anaknya. Muffin ni dipacking secara individu.

Hehehe...terbeli bekas yang besar sikit, tu yang tenggelam sikit muffin tu...


Yang di bawah ini pula ialah tempahan yang saya terima daripada Siti di Taman Rinting. Saya tak tahulah pulak siapa nama penuh Siti ni. Katanya semua tu nak dibawa balik ke Kota Tinggi, ada kenduri. Siti datang ke rumah saya pada sebelah malam sebab terpaksa tunggu suaminya balik dari outstation di Muar. Pagi Sabtu tu baru mereka bertolak balik ke Kota Tinggi.

Apam comel inti kaya. Kata Siti sebab nak dijamu pada orang2 tua yang berpankat nenek dan atok, itu yang dia minta buatkan inti kaya. Nak buat inti bluberi, takut nenek2 dan atok2 tu tak lalu nak makan pulak!

Kulit tart sebanyak 100pcs. Nak buat tat telur kata Siti...

Cream puff inti kastad jagung...

Blueberry cheese tart...

Pagi Isnin, 19/07/2010, saya terima SMS daripada Siti :
"Salam kak. Nak bgtau ni. Apam comel tu kejap je setel. Suma puji. Kesimpulannya tak sempat hidang kenduri dah dikendurikan dulu he2. Cistat pun sedap. Sayang nak makan. Tq akak."

Alhamdulillah!!!

No comments: