Saturday, April 14, 2012

Happy 16th Birthday



Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Aduiii...jenuh nak meng'upload' gambar2 ni! Dari kelmarin cuba nak update cerita ini tapi terbengkalai sebab tak boleh nak upload gambar. Malam ini pun terpaksa upload satu persatu...lepas tu ambil masa yang agak panjang untuk upload. Apa2pun, alhamdulillah sebab dah dapat upload.

Hari Rabu lepas, 11hb April 2012, merupakan kari ulangtahun kelahiran yang ke-16 untuk anak ke-2 saya, Muhammad Azhari (Abang Ngah). Pada hari yang sama, DYMM Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agong ke-14 juga telah ditabalkan. Kiranya birthday Abang Ngah kali ini, satu Malaysia bercuti. Ingat senang ke nak dapat? Walaupun dah diwartakan sebagai cuti umum, hubby tetap bekerja.Sebelum balik kerja, hubby bertanya nak bagi hadiah apa kepada Abang Ngah. Kiranya nak bagi hadiah birthday sekali dengan hadiah PMR la...2-dalam-1. Saya cadangkan ntuk beli jam tangan G-Shock. Tapi bila hubby pergi cari kat kedai2 sekitar Pusat Bandar, tak ada pulak yang berkenan. Akhirnya, balik kosong aje.

Pada sebelah malam, kami ke KipMart Masai. Kat sana banyak kedai2 jam dan sebagainay. Cari2 juga jam tangan dalam lingkungan harga RM250 gitu. Tapi si birthday boy pulak macam tak setuju dengan hadiah tersebut. Dia demand nak telefon baru. Hmmm...hubby pandang saya, saya pandang hubby. Akhirnya kami setuju. Singgah di kedai telefon pulak. Inilah yang dia pilih...

Samsung Galaxy Y (Young) silver metalic...

Sukalah dia bila dapat apa yang diidamkan...

Lepas grab telefon tu, kami singgah pulak ke Pizza Hut. Depan KipMart tu je. Saja nak raikan ulangtahun kelahiran dia dengan makan2 di sini. Tapi teringat juga pada Abang Yang yang tidak bersama.Tak apalah, nanti bila Abang Yang balik bercuti, kita makan lagi! Ramai pulak pelanggan pada malam tu. Terpaksalah kami menanti sekejap sementara staff PH mengemaskan meja yang baru ditinggalkan oleh pelanggan.


Nasib baik tak lama menanti. Lepas dapat menu, kami pun order lah apa yang patut. Tak banyak pun. Sekadar ambil set yang untuk 4 orang tu, pizza baru yang tengah hot kat tv tu...3 Sensation. Lepas tu dapat free set untuk kid.

Sementara menanti hidangan sampai, Abang Ngah sibuk dengan telefon barunya.

Air, sup dan roti ni sampai dulu... Adik memang 'hantu' mushroom soup ni.

Abang Ngah tengah mengirup mushroom soup. Hmmm...tak hingat dunia!!!

Inilah hidangan kami malam tu...

Pizza besar...pizza kecik...!


Hmmm...sedapnya!

Abis dah!

No comments: