Friday, March 6, 2009

Lauk Telur Lagi...

Dalam petiais tinggal ikan selar kuning 3 ekor. "Apa aku nak buat dengan ikan ni?", tanya saya dalam hati. Jam dah hampir 6 petang tapi saya belum memasak lagi. Fikir punya fikir, masak lauk telur aje la! Hari tu dah buat sambal telur bulat2 tapi hari ni nak buat sambal telur mata kerbau pulak. Kali ini saya tambah sos tiram dan madu. Manis sikit rasanya... Unutk sayur, saya goreng kucai campur dengan taugeh. Kalau campur dengan tauhu lagi sedap tapi tauhu tak ada dalam simpanan. Since esok dah nak balik kampung, kami sengaja tak pergi membeli lauk-pauk. Biarlah petiais tu kosong dulu...


Inilah dinner kami malam tadi. Ada Sambal Telur Mata Kerbau, Goreng Tauguh dan Kucai, Jemput2 Jagung Pedas dan Best Ever Muffin with Choc Chip...



Ini Sandwich Telur unutk sarapan pagi tadi, bakar guna sandwich maker...

2 comments:

IdaAnuar said...

aduh!lapo perut masuk blog ita nih..

Azita Zain said...

siannyer diaaaa!!! lapo ye! jom kita makan sesama....