Saturday, July 25, 2020

Transit Di Rawang

11.07.2020 | SABTU

Alhamdulillah. 10 hari berada di kampung. Sampai masa untuk kembali ke Pasir Gudang. MyKanda pun dah sampai semalam untuk menjemput HisDindanya balik. Kalau MyKanda tak datang, HisDinda tak balik2. Hahahaaa...

Petang nanti akan bergerak ke Rawang dulu. Singgah bermalam di rumah adik di M-Residence dulu. Pagi ini didatangi oleh seorang sahabat sekolah rendah dan menengah dulu. YaAllah, berpuluh tahun tak pernah berjumpa. Hari ini direzekikan oleh Allah untuk berjumpa dengan Suria. Siap bawa buah tangan lagi. Buah tangan yang memang betul2 buah :) Suria bawakan saya buah cempedak.

Selepas Zohor, bersiap2 untuk ke Rawang. Maksu & anak2 ikut kami. Paksu akan menyusul kemudian selepas selesai tugas2nya. Sebelum bergerak, biasanya kami akan berkumpul adik-beradik, anak-beranak. Bonet dan penuh dengan macam2 kiriman. Ada buah2an, ada lemang, ada rendang, biskut2 kering pun ada juga. Kalau balik kampung, mesti bawak balik roti gomboi, roti masin, roti gula.
Dalam perjalanan, kami lalu ikut Tambun. Tujuan utamanya sebab nak cari limau Bali / limau Tambun. Mesti beli yang manis & masam manis. Dah dapat, barulah meneruskan perjalanan.
Alhamdulillah. Sebelah malam, kami berkumpul pula dengan family adik yg duduk di Putrajaya tu. Mereka datang ke Rawang. Merasalah mereka makan lemang, rendang pedas ayam pencen & buah2. Alhamdulillah. Rezeki dikongsi bersama.


No comments: