Saturday, July 25, 2020

MyKanda Balik Kampung

10.07.2020 | JUMAAT
MyKanda balik kampung naik bas malam tadi. Nak jemput HisDinda balik ke Johor. Rindu la tuuuu...
Sampai ke Amanjaya sebelum Subuh. Pagi ni MyKanda cuba "menculik" Aqilah. Tapi gambar di atas menceritakan segalanya. Hahahaaa.... :) :) 
Tak dapat culik Aqilah, kami culik abang dan kakak Aqilah. :) :)
Nak pegi mana?
Adoiiii...PakNgah bawak pegi pasang tinted cermin kereta je! Jenuh menunggu orang ni pasang tinted. Lama bebeno. Tak rela kami berpanas dan kebosanan, MakNgah telefon Mummy suruh datang amik.
Kami pergi makan di KFC yang berhampiran. MyKanda tinggal sorang kat kedai aksesori kereta tu. Layan je deme nak makan apa.
Lepas MyKanda selesai urusannya, dia datang ke KFC. Tapi masa tu kami dah habis makan, dah nak balik. Dah keluar dari KFC tu pun. Sudahnya, saya masuk semula ke dalam untuk tapau untuk MyKanda dan juga untuk anak2 sedara di Taman Chemor Mesra.
Sebelah petang, layan MyKanda nak makan nasi goreng kambing di D'Gapeh pulak. Kali ini abang sulung join sekali.
Orang kuat D'Gapeh ni. Kalau tak ada dia, lumpuh perniagaan di situ. Hahahahaa...! Qaseh yang memang sangat rajin menolong abahnya di gerai. Dialah yang menerima order, dialah yang menghantar makanan. Hujan, panas...semua dia redah!
Tak ada rezeki nak makan nasi goreng kambing sebab kambing belum cukup umur. Hahahaha...! Makan nasi goreng telur mata dengan char kuey tiaw je...

No comments: