Monday, October 24, 2011

Mesyuarat Agung Tahunan Ke-7 Dan Malam Mesra AGIKO 2011


Assalamualaikum dan salam sejahtera.


Dah beberapa saya cuti bersiaran. Bukan saja suka2 ataupun malas tapi ada sebab lain. Hari Sabtu lepas, Ayong ada majlis graduasi untuk pelajar Tingkatan 3 dan Tingkatan 5 SMK Pasir Gudang 1 yang telah diadakan di Hotel Selesa Pasir Gudang. Majlis tamat sekitar jam 12:30 tengahari. Pada hari tersebut juga AGIKO (Alumni Graduan Institusi Korea) mengadakan Mesyuarat Agung Tahunan dan Malam Mesra AGIKO. Program tersebut diadakan di Spanish Villa, Senanwang, Negeri Sembilan.


Selepas sahaja majlis Ayong tamat, kami terus bertolak ke Negeri Sembilan. Masa tu dah hampir jam 1:00 tengahari. Ikutkan jadual tentatif, mesyuarat akan berlangsung sekitar jam 4:30 petang. Macam tak sempat aje nak sampai ke sana sebelum mesyuarat bermula. Mesyuarat ini diadakan setiap tahun tapi kami tidak dapat menghadirkan diri pada setiap tahun atas sebab2 kekangan waktu.

Alhamdulillah, kami selamat sampai di Spanish Villa ini sekitar jam 5:20 petang. Masa tu mesyuarat belum pun dimulakan sebab masih menanti kehadiran ahli2. Selepas selesai mendaftarkan diri, kami berdua terus masuk ke dewan mesyuarat. Anak2 saya pulak tinggal kat luar dewan. Nak tau apa yang mereka buat??? Tengok ni...

Macam2 yang mereka lakukan sementara menanti mesyuarat kami selesai....!


Suasana di dalam dewan mesyuarat semasa mesyuarat sedang dijalankan...

Selesai mesyuarat, barulah hubby dan saya mendaftar untuk mendapatkan apartment di Spanish Villa tersebut. Kami akan bermalam selepas habis jamuan makan malam nanti. Nak terus balik ke Pasir Gudang rasanya tak larat. Penat memandu semasa datang tu pun belum hilang. Dah dapat kunci apartment...tapi tak sempat pun nak mandi-manda dan bersalin baju untuk dinner.



Kek cokelat moist ini adalah sumbangan salah seorang daripada ahli AGIKO...


Majlis makan malam dimulakan dengan bacaan doa dan ucapan daripada bekas Presiden AGIKO Sesi 2009-2011, Tuan Haji Aggus Salim Halmee Haidar. Diikuti oleh ucapan ringkas oleh Presiden AGIKO Sesi 2011-2013, Dato' Basir bin Daud. Lepas tu ada juga ucapan ringkas daripada wakil Han Yang University.

 Tuan Haji Aggus Salim Halmee Haidar

Dato' Basir bin Daud

 Wakil Han Yang University...
 
Acara memotong kek...!

Dah abis potong kek barulah kami makan2...! Jom layan jer gambar2 ni ya...

Antara menu2 yang dihidangkan...

 Masing2 dah menampakkan perubahan fizikal yang ketara tapi masih ada yang maintain...!

 Berjumpa rakan2 seperjuangan yang dah lama tak jumpa...

 Menjamu selera sambil berbual2...


Dah lama tak jumpa, macam2 nak cerita...


Bergambar beramai2 di akhir majlis...



Saya bersama dengan Sharifah Mordiah (Dee). Kami pergi ke Korea batch 1990 - 1992. Mengambil kursus yang sama, tinggal dalam bilik yang sama. Lama dah tak berjumpa. Bersua di majlis ini terasa tak cukup masa nak bermesra dan bercerita panjang. InsyaAllah, lepas ni kita jumpa lagi...

2 comments:

Anonymous said...

ooo...rupanya ke negeri sembilan...seronoklah jumpa kawan lama...mesti banyak yang nak diceritakan...

Azita Zain said...

Ima :
Hehehe...dah lama tak jumpa mereka, mmg byk yg dibualkan..