Monday, October 17, 2011

Makan2 Dengan Emak


Selepas kami ke Program Jom Raya SKTPP 2011 ari tu, kami terus aje balik ke rumah. Masing2 dah kepenatan. Perut pun dah siap diisi masa di sekolah tu. Tengahari tu pun kami cuti memasak. Masing2 melepaskan rasa penat dan lelah berjalan2 di program tersebut. 

Selepas waktu Maghrib, kami berkunjung ke rumah sepupu saya di Perjiranan 8. Anak kepada kakak emak. Walaupun kami sama2 tinggal di Pasir Gudang tapi kami jarang berjumpa. Kebetulan masih dalam bulan raya, so kiranya kami pergi berayalah ke rumah dia. Lama kami berbual2...terutamya emak yang berbual dengan sepupu saya tu. Dah hampir 10 malam, kami meminta diri untuk pulang. Dalam perjalanan saya bertanyakan samada mereka nak makan atupun tidak. Masing2 menjawab "Nak....!!!!". Tempat paling hampir, paling selesa dan paling cepat ialah Restora Sasa di Pusat Bandar. Terus kami ke sana.

 Selepas membuat pesanan, sementara menanti makanan kami dihidangkan, masing2 duduk melayan diri sendiri. Ada yang bermain dengan telefon dan saya pula berbual2 dengan emak saya. 

Masing2 dah tak sabar menanti makanan dihidangkan...


 Adik memesan roti telur...yang paling cepat dihidangkan!

 Ini set nasi goreng ayam kunyit. Tak ingat pulak siapa yang  memesannya...

 Roti telur, nasi goreng kampung, nasi goreng sasa dan nasi pattaya...

Ada teh tarik, milo ais, karot susu dan air suam. Saya dan Abang Yang cuma makan sate jer...

 Masing2 sedang asyik menjamu selera masing2...

 Emakku sayanggg........!


Selepas masing2 dan kekenyangan, kami terus balik ke rumah. Keesokan harinya, emak dan Mak Su dah nak ke Putrajaya pulak. Ke rumah adik saya pulak. Singgah kejap sebelum balik ke kampung.
 

2 comments:

Seri Kandi Tanah Jauhar said...

wah! Makan sajaaaaaaaaaaa...

Azita Zain said...

Yus :
Hehehe...makan untuk hidup!!!