Wednesday, October 5, 2011

Marhaban Dari Sekolah Agama TPP - 19 Syawal

Pada 19 Syawal ari tu, saya telah menerima kunjungan Kumpulan Marhaban dari Sekolah Agama Taman Pasir Putih. Mereka tiba sekitar jam 11:00 pagi. Pagi hari tersebut, Kumpulan Marhaban SATPP telah mengunjungi berbelas buah rumah di sekitar Jalan Selayang dan Jalan Senangin. Rombongan diketuai oleh Ustaz Nurilanuar dan juga Ustazah Norli (guru kelas Adik). Masa sampai di rumah saya tu, ada yang datang dengan berbasikal, ada yang naik van Naja dan ada yang menumpang motosikal dan kereta ustaz dan ustazah. Riuh rendah rumah dengan suara kanak2 riang. Sukaaaa....! Setiap tahun memang mereka akan berkunjung ke rumah2 ibubapa yang sudi menerima kedatangan mereka. Tapi tahun ini adalah tahun pertama saya menerima kunjungan mereka. Disamping memeriahkan suasana Aidil Fitri, mereka juga dapat mengutip sedikit dana untuk kebajikan sekolah dan anak2 yang belajar di situ. InsyaAllah...

Ketibaan mereka disambut oleh Ayong sebab masa tu saya baru selesai tugas di dapur. Terpaksa bergegas naik ke bilik untuk menyiapkan diri. Hubby pulak kena turn bekerja pada hari tersebut. Nasib baik Ayong tak ada Kelas Ibnu Sina...kalau tidak...!!! Ramai juga yang turut serta...lebih kurang dalam 25 orang termasuk guru2 pengiring.





Ini saja juadah yang sempat saya sediakan untuk mereka. Ada Sosej & Keju Roll, Kek Marble Susu, buah betik dan juga bubur kacang hijau dicicah dengan roti. Yang paling laris ialah sosej & keju roll tu. Bubur kacang pulak mereka makan cam gitu je...sepatutnya dicicah dengan potongan roti tu...







No comments: