Friday, August 6, 2010

Adik Demam


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua. Banyak cerita tertunggak sebenarnya tapi ini saya nak cerita pasal Adik yang demam TERKEJUT dulu.

Begini ceritanya...
Semalam saya pergi menghantar tempahan cistat ke Bandar Bestari Perdana di Kota Masai. Sebelum ini pun saya pernah 2 kali ke sana tapi lama dah. Pergi berhari raya... Nak dijadikan kisah dan cerita, nak masuk kawasan perumahan tu, ada patung2 batu berbentuk dinasor. Mula2 masa Abang Ngah cerita pasal patung2 dinasor tu, Adik teruja nak melihatnya. Patung2 tu terletak di sebelah kiri jalan masuk. Adik dan Abang Ngah pun duduk le di sebelah kiri jugak. Konon2nya nampak jelaslah patung2 tu nanti. Sampai je depan patung2 tu, Abang Ngah sergah Adik. Terkejut Adik sampai terjerit2! Saya marah juga Abang Ngah sebab takut2kan Adik. Kalau setakat lalu dan tengok2 aje, tentu Adik seronok. Lepas tu, dalam perjalanan balik pulak, saya berhenti depan patung tu kejap sebab Abang Ngah nak tangkap gambar. Dah tu dia pergi tunjukkan pada Adik gambar2 tu. Adik pun takut lagi!!!

Akhirnya.....malam tu badan Adik dan panas....demam!!! Adik ni memang 'lemah semangat' sikit. Rupa jer berani tapi dengan anak lipas yang kecik2 tu pun dia takut! Adik kalau demam panas cam gini, dia jadi teramat TALKATIVE. Macam bertih....pok pek pok pek! Ada je benda yang dicakapkannya. Nasib baik tak meracau yang bukan2....

Akhirnya Adik tidak bersekolah hari ini. Panas sangat badan dia. Lihatlah rupa dia yang ketiduran bersama2 kek gulung cokelatnya.


Hehehe...ini pulak ialah sarpan saya pagi tadi. Hari ini saya pun kurang sihat. Bangun pun lambat tadi. Bayangkan...bersarapan hampir jam 12 tengahari! Saya buat jemput2 kosong jer. Ada baki sambal tumis ikan bilis. Belah tengah2 jemput2 tu, isi dengan sambal ikan bilis. Alhamdulillah....!



 

No comments: