Thursday, July 30, 2009

Selasa Dan Rabu

Lihatlah betapa khusyuknya Adik membuat kerja sekolah. Memang menjadi rutin Adik hari2, balik aje dari sekolah mesti terus bukak buku yang ada kerja sekolah. Yang agak pelik sikit ialah...bukak aje beg, dia terus ambil buku2 yang berkenaan. Tau aje yang mana ada homework. Senang jugak saya...tak payah nak belek satu2 buku mana yang ada homework. Kadang2 dia mintak makan dulu sebelum buat homework dan menunya simple aje...nasi, telur dan kicap! Dan lepas tu dia mesti zzzzzzzzzzzzzzz.......tak pernah missed!


Selasa lepas jugak, masa Adik sibuk menulis, saya pulak sibuk membakar muffin lagi. Hari2 membakar muffin...buat masa sekaranglah! Dan selepas saya "keluarkan" cuppies ari tu, dah ada permintaan dari anak2 nak cuppies pulak. Untuk makan malam kelmarin, saya cuma masak Kari Telur dan Sup Sayur. Ringkas dan sedap!


Ini pulak ialah projek semalam (Rabu). Awal2 pagi lagi saya dah menurunkan langsir2 untuk dibasuh dan diganti dengan langsir2 lain. Nampak pulak bunga kat penjuru rumah tu macam dan berabuk je. Tu yang membasuh bunga pulak dan cara untuk menjemurnya ialah saya gantung dan sangkutkan kat pagar sempadan dengan rumah bujang tu. Abaikan aje lalang2 yang meninggi tu ya! Dan Rojak Ringkas tu ialah juadah petang saya. Sebenarnya untuk makan malam, saya masak Ayam Masak Madu tapi lupa lak nak snap gambarnya. Rasa2nya macam dah snap tapi bila download gambar, tak ada la pulak. Dan malam tadi jugak saya membakar muffin lagi - blueberry, cokelat chip dan oren. Cuppies....projek untuk esok...


No comments: