Wednesday, July 22, 2009

Makan-Makan Lagi...!

Jom layan gambar2 masakan yang lepas2, yang tak sempat nak diuoploadkan sebulan yang lalu... Jom layan...!!!

Sup Sayur tu untuk makan malam pada 2hb lepas. Nasi Goreng, Mee Goreng dan Kek Marie Koko tu pulak ialah juadah untuk sarapan kami pada hari yang sama. 2hb Julai yang lepas adalah merupan Hari bersama Pelanggan di SK Taman Pasir Putih. Memandangkan hari tersebut merupakan hari persekolahan biasa, saya terpaksa tunggu hingga Adik ke sekolah sebelum saya dan Abang Yang ke SK Taman Pasir Putih. Dalam jam 11:00 pagi baru kami ke sekolah. Alhamdulillah, dah tak ramai ibubapa yang ada. Mungkin masing2 datang awal pagi tadi.


Roti Telur Goreng tu sarapan pada 3hb dan set Nasi Ayam tu pulak untuk makan tengahari pada hari yang sama.


Pada 4hb lepas, ada Hari Terbuka di SMKPG. Saya dan Ayong pergi ke sekolah untuk dapatkan kad lapran kemajuan murid. Alhamdulillah...keputusan Ayong tidaklah mengecewakan, 6A2B. Dan pada hari yang sama juga, bermulanya KMJ (Kembara Mahkota Johor). Kali ini rombongan kembara akan malalui jalan di Taman Pasir Putih, kawasan perumahan kami. Selesai urusan di sekolah, terus kami menunggu rombongan kembara lalu. Budak2 SMK Taman Pasir Putih dah bersiap sedia beratur di sepanjang jalan. Seronok pulak tengok. Adik pulak ambil kesempatan berkenalan dengan seorang baby girl yang chubby tu. Emak baby tu bentang tikar, Adik yang sibuk2 duduk tanpa diundang. Punyalah banyak kenderaan yang menyertai kembara tu... Penat tangan melambai2 kepada mereka terutama kepada kenderaan TV3...hehehe..kot2 masuk muka dalam Majalah 3 nanti....!


Sandwich Telur tu untuk sarapan dan yang lain2 tu (sayur goreng telur, sup sayur, tumis sadin) untuk makan malam pada 7hb lepas.



Petang2 Sabtu minggu minggu lepas (11hb), kami pergi menjamu selera di Restoran Osman di Masai Lama, dekat dengan Today's. Boleh tahan jugak masakannya tapi saya tak makan pun. Saya cuma minum air kelapa dan jus epal hijau je.



Makan malam Ahad minggu lepas (12hb) - Gulai Masam Ikan Kembung dan Udang Butter - bersama dengan Banana Split. Mmmmm...yummy!!!


Roti Gulung Sosej N Cheese - sarapan Isnin minggu lepas.


Selasa minggu lepas, hubby mintak buatkan muffin unutk dibawa ke office untuk pekerja2 kat jabatan dia. Alang2 dah buat tu, saya pun teringat dengan kengkawan lama kat office tu. Teringat nak bagi mereka jugak. Jadinya saya pun buat le banyak2. Macam2 jenis dan perisa ada. Choc chip (hitam, putih, pink), pandan, pandan + kismis, oren, blackcurrent dan vanilla. Jenuh jugak nak menyiapkannya. Anak2 pun mintak nak bawak ke sekolah.



Makan malam yang ringkas je sebab penat buat muffin. Mee segera goreng ringkas....

No comments: