Monday, May 30, 2011

Tetamu Dari Seremban


Assalamualaikum semua. Dah beberapa hari saya tidak mengemaskini. Sibuk sikit...! 

Semalam (Ahad, 29hb Mei, 2011), kami menerima tetamu yang datangnya daripada Seremban, Negeri Sembilan. Beliau yang saya maksudkan ialah Mazmir Mahazir. Dia sama2 dengan saya dalam kumpulan yang sama masa ke Korea dulu. Bezanya, dia adalah lepasan SPM dan saya pulak lepasan diploma. Saya dah belajar Bahasa Korea di Malaysia, sebelum berangkat ke sana. Dia pulak, dah sampai di sana, barulah belajar bahasa, buat sijil, diploma dan degree.

Masa kami di sana dulu, kami sama2 menjadi junior kepada hubby saya. Hahaha...tak sangka ya, boleh tersangkut dengan senior!


 Yang berbaju kuning itulah Mazmir...yang sebelahnya tu adik dia...tinggal di Tampoi Indah (kalau tak silap sayalah...)

 Ini pulak adalah anak bongsu Mazmir. Cute sangat2!!! Matanya bulat...rambutnya curly2 gitu. Suka sangat kalau diagah2. Mazmir ada 4 kids...2 boys and 2 girls. 

 This is Mazmir's soulmate...in pink blouse. The other is his in-law...

 Yang ini anak sulung Mazmir. Masuk2 kereta jer dah tidur. Sepanjang perjalan dari JB ke rumah kami...dia tidur aje. Sampai di rumah kami pun dia sambung tidur lagi. Orang bising2 pun dah tak kisah dah. Mesti dia tengah mimpi yang indah2 tu... Hingga ke waktu nak balik pun, dia tidur jugak! Masuk kereta...terus zzzzzzzzz lagi...!!! 

Antara menu yang sempat saya sediakan untuk mereka. Itupun terpaksa memasak macam lipas kudung sebab kesuntukan masa. Awal2 pagi kami dah ke Hospital Penawar...menghantar keperluan adik ipar yang kena admit pada malam sebelumnya. Then terus pulak ke City Plaza...nak jumpa dengan Cik  CTBeng... On the way balik, singgah jap di Chamek Sri Alam...mengisi perut. Sampai rumah barulah memulakan operasi memasak. By 3:30pm semuanya dah ready...Alhamdulillah.


5 comments:

Azian Elias said...

Sibuk2 macam lipas kudung pun penuh meja.. superb lahh..

Kak Aya said...

banyaknya makanan walaupun masa suntuk...dasat la...

dZana said...

btuah tetamu ita.. merasa air tgn .. semuanya sedap2..

noorsafone said...

juadah yg sedap2 ...air tangan ita...bertuah tetamu...

Azita Zain said...

Yan :
hehehe...mengejar masa yang singkat...!

Kak Aya :
itu aje yang sempat...

dZana :
rezeki mereka...

Noorsafone :
alhamdulillah...!