Wednesday, May 25, 2011

Tragedi Petang Isnin...


Bukan Tragedi Oktober...tapi tragedi Mei, Isnin, 23hb...

Nak kata dia tak pandai...memang pandai!
Nak kata tak biasa...dah boleh dikatakan biasa jugaklah!
Nak dikatakan baru belajar...lama dah belajarnya!
Nak dikatakan tak nampak...objek tu besar gedabak!
Jadi...di manakah silapnya???
Errr....siapa yang silap ni? Kat mana silapnya ni?? Korang tak tau ker siapa yang silap???
Sebelum ni, Kancil aku tu elok2 jer pakai SKIRT. Entah di mana silapnya, SKIRTnya tersangkut pulak kat onak berduri....habis terkoyak!!! Yang lebih parahnya sebab ianya dah TERKOPAK....!!!



Hehehe...entah di mana silapnya...
Semasa nak mengeluarkan kereta dari kawasan pagar rumah...mula2 tu elok jer dia masuk gear R (reverse). Dengan hati2nya dia mengundur. Dah sampai di tengah jalan dan membelok sedikit, dia tukar ke gear D (drive). Kereta auto ni.....! Masa tu aku baru nak mengunci pintu dan geriji. Tiba2 terdengar bunyi sesuatu yang menggerunkan...lebih kurang macam bunyi sesuatu terlanggarkan sesuatu yang keras. Bila aku toleh ke belakang...aku nampak si Kancil aku dah tersondol binaan batu kat tepi jalan depan rumah tu. Lepas tu dia turun kereta sambil menjerit...MUMMY!!!!

Itulah dia...tanpa P...tanpa L...! Tapi selalunya orang dah ada lesen penuh pun, banyak kes kemalangan jugak (ayat nak sedapkan hati ni...). Tak habis2 bertanya :
Mak marah ke...? (dengan intonasi yang mendayu...)
Nanti abah marah ke....? (juga masih mendayu...)

Dah nak jadi...nak buat macam mana...kan? Lagipun adalah peluang untuk Kancilku ini bertukar skirt baru...hehehe!!!

4 comments:

Yan said...

Malang tak berbau tapi rezeki baru lah nanti tu..

Ctnaemah said...

kak ita..bestnya tuko skirt baru!..keta kita aritu bergesel dgn keta lain..ingatkan tak calar..dah seminggu baru perasan ada calar..huhuhu..takut2 nak bg tau hubby..tp akhirnya bgtau jugak..mujur dia tak marah..heheheh

noorsafone said...

Salam ita...apa nk buat kan..benda nk jadi,bkan kita yga nk jd macam tu...alamak..duit lagi,ada hikmah disebalik kejadian tu...

Azita Zain said...

Yan :
Ya...rezeki si Kancil nak dapat skirt baru...

CtNaemah :
Skirt Kancil tu mmg dah pecah sikit...nak dijadikan sebablah tu utk dpt skirt baru...!

NoorSafone :
Mmg ada hikmah disebaliknya...
Hikmahnya ialah...berhati2 dalam segala hal...