Wednesday, June 16, 2010

Mandi-Manda Di Baduk


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua. Masih lagi nak bercerita tentang cerita balik kampung ari tu. Kali ini kisah mandi-manda di Baduk pulak. Baduk tu sebenarnya ialah perkampungan orang Asli. Dalam perjalanan nak ke Baduk tu, ada sungai. Di sepanjang sungai tu, ada tempat2 berkelah yang menarik. Ada banyak batu2 besar. Sungainya pun tidaklah dalam sangat. Kalau tak hujan, airnya elok jernih.


Ni pokok dan buah2 cempedak yang bergayutan di tempat parking kereta. Masih muda lagi...


Inilah kawasan perkelahan pilihan kami (sebenarnya kawasan2 lain dah ada orang...), kena menuruni bukit sikit...

Anak2 pantang jumpa air. Tambah2 lagi anak2 bandar yang jarang2 sekali bertemu sungai...

Adik dengan Wawa...

Adik saya (Eje) dan SIL (Maziah)...emak dan abah si Wawa...

Adik saya (Shahril) dan SIL (Yanti)...

Eje bersila atas batu sambil menjamu selera...

Anak sedara ni pulak (Atirah) mencari tempat yang lebih selesa untuk makan...

Ayong, Adik, Wawa dan Laili (kakak Wawa). Apa benda yang ditengok dek Adik dan Ayong tu?


Suka gambar ni... Yanti menggosok badan Bam dengan pasir2 halus...!

Mak Anjang (Maziah) menyuap Adik makan. Yang 3 orang lagi tu anak2 dia...

Suasana yang damai...dengan batu2 besar dan pepohon menghijau...!

Emak pun seronok berendam dalam air yang sejuk tu...!

Adik tengah menjirus Mak Su...

Aksi yang tak berapa nak menjadi...!

Pemandangan di sebelah hulu sungai...

Pemandangan di sebelah hilir sungai...

Ada pulak pokok durian yang sarat dengan buah kat tepi jalan tu...


4 comments:

ima said...

wahhhh..seronoknya anak2 akak mandi manda disungai...akak tak join sama ke mandi bersama2 mereka...

kak ina kl said...

salam ita..waduh bestnya air sungai ni..mesti sejuk kannn..


seronok tgk gambar ramai-ramai kat kampung..meriah gitu..


macam tak sabar nak buat brownies tu..bila kamu kat sedap.

kak ina kl said...

luper pulak...selamat ulang tahun ke 16 tahun buat ayong..semuga beliau berjaya di dunia dan akhirat..

lepas ni semua kedai kek tutuplah kan...orang dah tak beli dah...ashik buat sendiri ajer

Azita Zain said...

Ima :
Mmg seronok sgt dema dpt mandi sungai. Airnya mmg sejuk tp k.ita x join sbb x bwk baju spare...

Kak Ina :
Mmg syok abis dpt berkumpul semua adik beradik dan ipar duai. Mandi sungai tu mmg best. Airnya mmg sejuk!
Brownies tu mmg sedap! Kak Ina mesti cuba buat. Yalah...x lama lg byk kedai kek dan roti akan gulung tikar sbb ramai dh pandai buat sendirik.
Dan terima kasih wish utk ayong tu...