Saturday, June 26, 2010

Gerhana Bulan


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Sedang saya terlena dek kerana keletihan, tiba2 hubby berlari naik ke dalam bilik. Lakunya seperti ada sesuatu yang terjadi...seperti ada kecemasan!!! Terkejut mak.....! (intonasi macam si Sally dalam Upin Ipin...Pengembaraan Bermula tu....).

Rupa2nya hubby nak menyampaikan berita tentang fenomena gerhana bulan yang sedang berlaku waktu itu (lebih kurang jam 8:05 malam). Kelam kabut hubby bukakan tingkap bilik dan menyingkap langsir. Saya yang masih mamai terkejut dari lena terus menuju ke tingkap. Nampak berpinar2 jer... Mana tidaknya...mata tak berapa elok nak bukak lagi...!

Dalam mamai2 tu pun, sempat gak suruh hubby ambilkan kamera kat dalam beg. Alhamdulillah....sempat juga merakamkan beberapa gambar. Tapi maklum sajalah kan...sekadar digital camera biasa. Mula2 tu saya gunakan fungsi auto tapi hasilnya tak berapa cantik. Dalam keadaan langit yang gelap gelita...


Subhanallah...dapat juga DC saya merakamkan gambar ini...

Masih guna fungsi auto...

Yang bawah2 ni saya gunakan fungsi manual dengan sedikit perubahan pada lensa pembukaan. Tak terer sangat bab2 ni...







5 comments:

leen hussain said...

Subhanallah....

kakpah said...

rezki ita. kakpah tak tau apa-apa pun...

Azita Zain said...

leen : mmg terpukau masa melihatnya..

kakpah : saya pun dikejutkan oleh hubby. saya ketiduran sebab kepenatan...

yan said...

kurang2 dpt dirakam sebagai kenang2an...

Azita Zain said...

yan :
alhamdulillah...