Sunday, October 31, 2010

Giliran Saya Pula...


Assalamualaikum dan salam sejahtera untuk semua. Kalau Adik baru dapat basikal sebagai hadiah kecemerlangannya, kali ini giliran saya pulak dapat hadiah. Alhamdulillah...!


Blog NJ ada buat satu pertandingan tapi bukanlah pertandingan lumba lari ataupun pertandingan memanjat tangga. NJ mengadakan pertandingan bersempena ulangtahun kelahirannya pada 01-10-2010 yang lepas. Pertandingannya senang sahaja...siapa yang menjadi pelawat yang ke 011068, dialah pemenangnya! Kebetulan waktu saya bersiar2 ke blog kengkawan, saya ternampak contest ni lalu saya pun mencuba. Alhamdulillah...2x masuk jer dah dapat nombor bertuah tu. Apa lagi...terus print screen dan hantar sebagai bukti.
Dan semalam (Sabtu, 30hb Oktober), NJ datang menghantar hadiah ini. Terima kasih NJ! Tapi masa NJ datang tu, saya baru je keluar dari bilik air. Jadi tak sempat nak berjumpa dengan NJ.



Hadiah dihantar dalam kotak ni. Masa tu anak2 semua ada di ruang tamu. Bila nampak kotak KARI BERAPI ni, masing2 teruja nak makan mee segera!!!! Hubby dan saya buat muka seposen je sambil mengiya2kan aje. Abang Ngah yang paling teruja...
Anak2 : Mak, mak dapat mee kari berapi ye?
Hubby : Ya la...tengok la kotak ni!!!
Abang Yang : Dia hantar dari Melaka ke? (tengok alamat kat kotak tu...)
Abang Ngah : Alaaaaa....Ayi baru jer goreng telur! Nak pegi masak air la...
Emak : Haaa...gi masak cepat2! (Abang Ngah pun berlalu ke dapur dan masak air...)
Adik : Adik pun nak makan mee jugak!
Emak : Ya la...tunggu Abang Ngah masak air dulu...

Sambil2 tu saya saja lengah2kan masa untuk membuka kotak tu. Anak2 dah berkumpul keliling. Hubby dan saya tersenyum2 jer menyimpan rahsia.

Dan akhirnya...apabila kotak dah terbuka dan melihat isi kandungannya...

Abang Ngah : Penat jer Ayi masak air...ingatkan betul2 kari berapi tadi.
Hubby : Kari berapi tak ada...hati berapi adalah!
Abang Ngah : Tak apa...Allah makbulkan doa orang2 yang teraniaya! (konon2nya dia dah teraniaya la tu...lepas tu semua pakat gelak!)
Adik : Mak kata tadi mee kari berapi...ini bukannnn!
Hubby : Mana ada emak kata isinya mee kari berapi. Abang Ngah yang kata....


Inilah yang saya dapat...tea set! Terima kasih kepada NJ...

No comments: