Monday, June 15, 2009

Kena Tinggal...

Hari Sabtu lepas ada dua jemputan kahwin di Muar. Satu jemputan dari jiran sebelah rumah (Cikgu Shikin) dan satu lagi ialah kawan hubby (actually ialah bekas rakan sekerja hubby). Hari Sabtu tu hubby kerja half day. Pukul 1:00 tengahari hubby bersama dengan Abang Ngah dan Abang Yang bertolak ke Muar. Saya tak dapat ikut sebab Ayong ada latihan pancaragam dari pagi sampai petang. Adik nangis nak ikut. Kesian dia! Saya dah bincang dengan hubby, kalau balik hari, saya bolehlah ikut. Tapi kalau nak terus bermalam kat rumah MIL, saya tak boleh ikut sebab nanti Ayong tinggal sornag2 pulak kat rumah. Rumah kawan dia tu memang dekat sangat dengan kampung MIL. Tak kan le tak nak singgah, kan! Rumah keluarga Cikgu Shikin tu pun memang dekat2 situ jugak.

Hubby bertolak dari rumah pukul 1:00 tengahari. Tapi sampai kat rumah kawan dia tu jam 5:30 petang. Jalan sesak teruk katanya. Masa dia sampai tu pun, kerusi dah siap disusun. Pengantin perempuan pun tak sempat nak jumpa. Nasib baik pengantin lelakinya masih ada. Pengantin perempuan tu pun sebenarnya ialah bekas pekerja tempat hubby kerja jugak. So hubby kenal le kedua2 pengantin tu.



Setelah kena tinggal dek abahnya, jenuh jugak saya nak memujuknya. Lepas tu dia mintak nak main kereta2 mini saya tu. Since dia tinggal sorang2, saya izinkan. Dia main atas katil dan akhirnya terlelap. Kesian Adik!! Spongebob dan bantal Mickey tu sebenarnya dia mintak dengan Mak Su dia masa balik kampung ari tu. Konon2nya nak dijadikan bantal sebab masa balik kampung tu tak bawak bekal bantal...

No comments: