Wednesday, May 20, 2009

Muffin & Toast Lagi...!

Semalam (Selasa) pagi, terfikir2 nak masak apa untuk sarapan. Nampak ada baki roti lagi. Haaa...! Memandangkan anak2 teruja dengan percubaan pertama hari tu, pagi semalam saya buat sekali lagi Scrambled Toast ini. Untuk Adik, saya tak letak sos cili sebab dia tak nak. Saya dan hubby cuma dapat makan satu sorang je, yang lain2 semua anak2 yang makan. Alhamdulillah!!

Inilah Scrambled Toast untuk sarapan semalam...

Petang semalam pulak, kawan Ayong, Wanie, datang rumah untuk belajar bersama2. Masa datang, ayah dia yang hantar naik motor dan masa balik abang dia pulak yang datang jemput. Naik motor jugak. Jangan merempit tau Wanie!!! Isnin lepas masa Ayong bawak muffin ke sekolah, dia ada bagi jugak pada "geng" dia. Si Wanie ni siap cakap dengan Ayong, kalau mak Ayong masak sedap2, panggil le dia datang makan! Memang kawan2 dia rajin datang ke rumah dan setiap kali mereka datang, memang ada saja juadah yang saya sediakan. Itu yang mereka suka tu! Dan petang semalam, saya buat Choc Chip Muffin lagi tapi kali ini saya gunakan choc chip putih aje sebab yang cokelat dah abis. Buat satu adunan je, dapatlah 12 biji. Wanie siap bawak balik 4 biji.... Ada baki pisang berangan 3 biji, saya jemput2kan menjadi Jemput2 Berangan Comel. Dan saya jugak gorengkan keropok lekor yang saya beli kat KipMart ari tu. Makan Wanie makan!!!!

Choc Chip Muffin, Jemput2 Berangan Comel dan keropok lekor...


Untuk makam malam, saya cuma sediakan Salad Campur dan juga Sup Ikan Ayam. Jom kita makan....! Pernah dengar ikan ayam tak? Bukan ikan kembung ataupun ikan tongkol tau! Tapi IKAN AYAM!!! Nama ikan tu Ikan Ayam. Rupanya macam ikan biasa jugak (tak ada rupa ayam pun...!!!) cuma kulitnya keras dan tebal sikit. Kalau beli ikan ni, suruh orang jual tu siang dan potong2kan sekali. Sedap ikan ni! Jom makan...


Salan Campur (campuran sayuran2 dan buah2an) dan Sup Ikan Ayam...


No comments: