Sunday, May 10, 2009

Hadiah Hari Ibu

Sedang saya leka mengadap komputer petang tadi, hubby dan anak2 balik dari mana entah... hubby bawa anak2 keluar kecuali Adik. Sebelum mereka keluar tadi, hubby ada juga tanya nak apa sebagai hadiah hari ibu. Saya pun tak tau nak mintak apa. Belilah apa2 pun, tak kisah.... kata saya. Tau apa yang mereka bawak balik??


Ini ha! Kek yang dah siap potong2 tu ada 6 potong (cukup satu sorang ni...), sejambak bunga carnation - 4 kuntum je... (bunga ros dah abis kata anak2...), cekak rambut dari Abang Ngah, sepasang sepit rambut dari Ayong, sepasang pin dan kek cawan dari Abang Yang dan kotak bentuk hati berwarna merah terang tu dari hubby sebenarnya tapi yang tolong bagi pada saya ialah Adik sebab Adik tak ikut tadi... Pasal bunga tu, kenapa 4 kuntum je pulak kali ini? Tahun lepas dapat bunga ros 14 kuntum bersempena 14 tahun dah jadi ibu. Tapi kali ini cuma 4 kuntum je...kenapa??? Sebab hubby kata anak ada 4 orang je!!! Mulai dari tahun ni, dia nak tukar "term"...bilangan kuntum bunga ikut berapa bilangan anak, bukan lagi ikut berapa tahun dah jadi ibu. Issshhhh...tak acilah macam ni!!! Sempat jugak Ayong menyampuk... Nak banyak emak kena tambah anak le!!!! Haaaa???? Tambah anak???? Ketawa besar saya dan hubby. Nampaknya tiap2 tahun dapat 4 kuntum je lah!!! Apa isi dalam kotak merah tu??? Jom kita tengok....


Seutas rantai leher bersama loket huruf "R"....

Alhamdulillah!!! Dapat jugak pengganti rantai leher yang kena rompak dulu. Dah lebih setahun saya tidak memakai apa2 barang kemas kecuali subang yang tertinggal dek perompak dulu dan cincin pemberian hubby sempena ulangtahun perkahwinan kami tahun lepas.

Petang tadi juga hubby bertolak ke KL sebab esok hubby ada seminar satu hari di Sunway Hotel & Spa. 4:30 petang tadi driver datang jemput hubby kat rumah. Flight rasanya pukul 6:45 petang dari Senai ke KLIA. Walaupun berpisah cuma 1 hari 1 malam saja tapi rindu ini tiba2 mencengkam kalbu! Rindunya pada hubby....!!! Alahai.....!!!

No comments: