Wednesday, September 10, 2014

Dari UKM Bangi Ke SDAR

 Selesai urusan Ayong di UKM Bangi, kami berpatah balik ke arah selatan pula. Destinasi kami yang seterusnya ialah ke Senawang. Menuju ke SDAR pulak. Melayankan kerenah anak2. 
Dalam perjalanan ke SDAR, kami singgah di R&R Seremban. Ada pesanan Abang Yang yang perlu kami cari di sini. Abang Yang pesan belikan KFC untuk dia. Sebelum tu dia dah pesan suruh bawakan kek, skru driver yang kecik, cermin mata dia yang lama tu, botol air shaker dan sandal. Yang tu dah sediakan sebelum bertolak dari Pasir Gudang. KFC pula kami beli di R&R Seremban ni. Nak cari kat Senawang, tak tau kat mana boleh kami cari.
Banyak penambaikkan sedang dijalankan di sepanjang perjalanan terutamanya dari Nilai hingga ke Seremban. Perjalanan jadi sedikit perlahan. Walaupun ada 3 laluan tapi sempit2 laluannya. Ngeri bila berselisih dengan kenderaan besar2 seperti lori dan bas.
Tapi yang ini memang menarik perhatian kami. Wow....!!!!
Kami sampai ke SDAR dekat2 nak pukul 1:00 tengah hari. Masa tengah layan Abang Yang makan KFC, azan Zohor berkumandang dari masjid SDAR. Dah selesai makan barulah kami solat.
 Pemandangan dari tempat solat perempuan di masjid SDAR. Saujana mata memandang.
Selesai solat, kami ucapkan selamat tinggal pula kepada Abang Yang. Minggu ni mereka ada peperiksaan percubaan PT3. Sama tarikh dengan peperiksaan UPSR. Moga Abang Yang dan semua murid Tingkatan 3 dapat mejawab dengan tenang. Good luck Abang Yang!!! See you next weekend. Minggu ni dah last sekolah. Minggu depan dah cuti seminggu...
*****

No comments: