Tuesday, January 15, 2013

Dynamite Dan Asam



Apa kaitan antara kedua2 jajan tu ya? Hahaha...jangan memeningkan kepala untuk memikirkannya. Ianya hanyalah sekadar hiasan semata-mata. Tiada kaitan langsung dengan yang masih hidup ataupu yang telah meningalkan dunia. 

Saya mula "jatuh cinta" dengan asam tu (tak tau apa nama asam tu) selepas Eikin datang ke sini aritu. Masa Eikin kat sini, dia ada beli asam tu. Dia letak dalam petiais. So, setiap kali saya bukak petiais tu, saya ambil asam ni sehiris. Hmmm..lama-lama rasa sedap pulak asam ni. Asal-usulnya bukanlah suka sangat makan asam. Bermula dari situlah saya mula menggemari asam ini tetapi tidaklah terlampau obses dengannya. Sekadar suka-suak sahaja. Kalau ada terjumpa, saya belilah. Takde la pulak sampai beriya2 mencari di kedai.

Gula-gula Dynamite tu pulak pengan Abang Yang. Sejak dia mula duduk SDAR, dia selalu beli bermacam-macam jenis jajan untuk dibawa balik ke asrama. Salah satunya ialah gula-gula ini. Gula-gula ni jenis berangin. Memang banyak lagi gula-gula lain yang jenis berangin tapi hati saya terpaut pada yang satu ini aje. Aduiiii...macam orang jatuh cinta pandang pertama!!! Walaupun yang lain ada, tetap nak yang itu jugak. Hahaha...macam-macamlah kamu ni Ita...!

2 comments:

adda syuhada said...

yg dlm bekas purple tu selalu makan..yg bekas 1 lgi tu xpernah tgk plk..

Azita Zain said...

Adda Syuhada :
Hahaha...yg tu asam la dik...! Akak pun tak tau apa nama asam tu. Sekali makan aritu, sedap pulak rasanya.