Monday, April 11, 2011

Alunan Kasih Dan Fruity Pastry Cake


Wallahhualam...tak tau dari mana datangnya kekuatan untuk membuat dua biji kek yang serba ringkas ini untuk Abang Ngah. Apa2pun, dengan keizinanNYA, terhasillah kek2 ini. Hari ini rasanya macam terlebih R sikit....sikit je! Mana tidaknya...lepas je Adik ke sekolah, terus mengemas rumah mana yang patut. Lepas tu terus tekan suis komputer dan cari2 resepi yang menggiurkan. Nasib baik jumpa. Tapi jenuh jugalah menyelongkar rumah dan almari orang. 

Hari tu terpandangkan Fruity Pastry Cake ini di rumah Nor (secubitgaram). Masa tengok tu memang dah terliur. Rupanya amat menggoda. Kena pulak dengan kombinasi warnanya yang menarik. Pagi tadi jenuh menyelongkar rumah Nor, nasib baik jumpa jugak. Dan nasib baik rumah Nor tak tonggang-terbalik. Credit untuk Nor...

 Fruity Pastry Cake...

Alhamdulillah...jadi juga akhirnya. Nor gunakan peach dlm tin, stroberi dan bluberi tapi saya gantikan bluberi tu dengan seedless grape yang kalernya merah gelap. Hehehe...konon2nya macam bluberi ler tu...!

Lepas tu macam teringin pulak nak makan Kek Alunan Kasih yang kini telah menjadi pujaan ramai. Pergi rumah Am, ada kek ini. Pergi rumah Yatie pun ada kek ini jugak. 


Kek Alunan Kasih yang telah di"make-up"...


Tapi kedua2 kek ini belum dapat dijamah lagi sebab anak2 belum dapat berkumpul semuanya. Kena tunggu Abang Yang balik dari kelas malam pukul 10:00 nanti. Tapi Adik pulak dah tidur....

Untuk versi yang dah dipotong, kena tunggu esok ya....!


2 comments:

K.Nor said...

teringin rasanya nak buat lagi.. tp utk sambut apa lak ya.. kalau saja2 buat tak best gak.. kena tunggu ada sambutan special sket baru syok buat fruit pastry cake ni kan.. :)

Azita Zain said...

Nor...
Saja2 buat utk makan pun ok gak. Rasanya mmg tak memuakkan. Memang mabeles la fruit pastry cake ni!