Saturday, February 20, 2010

Kemaruk



Ini ialah buah berangan yang telah siap dibakar dan sedia untuk dimakan. Ada sesiapa yang tak pernah merasa buah ini lagi? Rugiiiiii......! Sedap sangat ni...memang kegemaran saya. Susah nak jumpa buah ni dah. Kalau dolu2....zaman budak2 duduk kat kampung dulu, buah berangan ni saya pergi kutip sendiri kat pokoknya. Lepas tu bakar dalam bara api. Makan panas2 memang sedap sangat. Sekarang ni dah susah nak jumpa. Dalam banyak2 tempat yang saya pergi, saya baru jumpa buah berangan ni di satu tempat je....di Jusco Permas Jaya. Sanggup saya ke sana semata2 untuk dapatkan buah berangan ni jer. Satu pek tu RM12...sekali beli 3 pek. Anak2 dapat makan sikit jer...selebihnya semua ke emaknya! Kejamnya saya....! Taklah...satu pek utk anak2, selebihnya kongsi2...tapi emaknya LEBIH SIKIT le! Hehehehe... Memang tengah KEMARUK!!!


Dan saya juga sekarang ni tengah KEMARUK dengan gambar yang cam gini. Semua ni saya snap gunakan kamera digital saya tu je, snap pun dari dalam kereta je...










No comments: