Friday, January 13, 2012

Mix Fruits And Vege Salad


Assalamualaikum dan salam sejahtera.
Hari ini dah hari Jumaat. Sekejap je dah nak habis seminggu. Memang tidak terasa waktu berlalu begitu pantas meninggalkan kita. Kadang2 tu terasa tidak cukup masa untuk melakukan tugas2 seharian. Bila masa berlalu, umur kita pun semakin meningkat. Bila umur dah meningkat, ada saja penyakit yang datang. Tapi penyakit tu sebenarnya bukan tunggu kita dah berusia baru nak datang menyapa. Sebaliknya, bila2 masa pun penyakit2 boleh datang menyapa kita. Bila dah terasa sakit2, barulah terasa nak jaga pemakanan...sebab semua penyakit pada hari ini adalah berpunca daripada makanan yang kita makan.

Hubby dan saya juga ada sebahagian daripada mereka. Kalau dulu, sedap jer makan apa2 pun. Sekarang ni barulah nak kawal sikit pemakanan. Apa tidaknya, kalau tersilap makan, mulalah sakit sana...sakit sini. Terutamanya hubby yang ada lebihan asid urik. Senang nak kata hubby saya tu ada gout...

Sekarang ni hubby banyak makan makanan yang berasaskan sayur saja. Makanan laut dah tak makan. Ikan pun jarang2. Kadang2 tu makan sup sayur saja. Salad sayur2 dan buah2 ni saya buat hari Isnin lepas sebenarnya. Tapi kesuntukan masa nak mengemaskini, tu yang baru nak upload hari ini. Malam tu hubby dan saya cuma makan salad ini sahaja.

Nampak sangat menceriakan...! Kombinasi warna merah, hijau, ungu, kuning... Ada timun, tomato, daun salad, kobis ungu, saderi, buah anggur merah tanpa biji, buah stroberi dan juga butiran jagung manis.

Dah digaul dengan "pulau seribu" dan mayonis...

Ini bahagian hubby...


 Ini bahagian saya...!

No comments: